رایانشکده *** Computation Hub

رایانشکده *** Computation Hub

محاسبات ریاضی، حل مسئله های برنامه نویسی و پیاده سازی الگوریتم
رایانشکده *** Computation Hub

رایانشکده *** Computation Hub

محاسبات ریاضی، حل مسئله های برنامه نویسی و پیاده سازی الگوریتم

دانلود برنامه‌ی تبدیل متون فارسی محاوره‌ای به متون رسمی


در سال1396، اینجانب در راستای موضوع پایان‌نامه‌ی خود نسبت به طراحی یک سامانه‌ی تبدیل متن‌های محاوره‌ای به متن‌های رسمی برای زبان فارسی اقدام کردم که نتیجه‌ی آن برنامه‌ای است که لینک دانلود آن در زیر آمده است. امیدوارم که این برنامه برای پژوهشگران و مهندسان کامپیوتری که در این حوزه مشغول به فعالیت‌اند مفید باشد.


دانلود تبدیلگر متون فارسی محاوره‌ای به متون رسمی

 

ادامه مطلب ...

یافتن معادله درجه سوم برای سه ریشه‌ی داده شده در پایتون

به زبان برنامه‌نویسی پایتون، برنامه‌ای بنویسید که پیوسته سه ریشه‌ی حقیقی را از کاربر دریافت می‌کند و آن‌گاه معادله‌ی درجه سوم آنها را نمایش می‌دهد. اگر هر سه ریشه صفر باشند، خروج از برنامه رخ می‌دهد.

Write a program in Python which constantly receives the three real roots of a cubic equation from the user as input and then displays the relevant equation. If all the three roots equal zero, the program is terminated. 

ادامه مطلب ...

یافتن معادله درجه دوم برای ریشه‌های داده شده در پایتون

به زبان برنامه‌نویسی پایتون برنامه‌ای بنویسید که پیوسته ریشه‌های یک معادله درجه 2 را از کاربر دریافت می‌کند و آن گاه معادله‌ی آن را نمایش می‌دهد. اگر کاربر هر دو ریشه را برابر صفر قرار دهد خروج از برنامه رخ می‌دهد.

Write a program in Python which receives the roots of a quadratic equation and displays their relevant equation. If both roots are assigned as zero, the program will terminate. 

ادامه مطلب ...

زبان‌شناسی رایانشی چیست؟

زبان‌شناسی رایانشی چیست؟

نویسنده: محمد رجب‌پور

زبان‌شناسی رایانشی یا زبان‌شناسی محاسباتی (به انگلیسی: Computational Linguistics یا CL) حوزه‌ای بینارشته‌ای است که از آمیزش مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر و زبان‌شناسی پدید آمده است. واژه‌ی «رایانش» در زبان فارسی به معنای «محاسبات» است. پژوهشگران این رشته معمولاً متن‌های مختلف را تبدیل به بردارهای فراوانی کلمات می‌کنند و سپس برای رسیدن به نتیجه‌ی موردنظرشان محاسبات لازم را بر روی این بردارها انجام می‌دهند. از این جهت است که به آن زبان‌شناسی «رایانشی» یا «محاسباتی» می‌گویند. تقریباً نیمی از دروسی که دانشجویان این رشته می‌گذرانند در حوزه‌ی مهندسی و علوم کامپیوتر و نیم دیگر در زمینه‌ی زبان‌شناسی است. 

ادامه مطلب ...

یافتن ریشه‌های معادله‌ها‌ی درجه دوم در پایتون

برنامه‌ای به زبان پایتون بنویسید که پیوسته ضرایب و مقدار ثابت یک معادله‌ی درجه دو را از کاربر دریافت کند و ریشه‌های آن معادله را بیابد.

Write a program in Python which constantly receives the coefficients and the constant of a quadratic equation as input and computes the roots of the equation. 

ادامه مطلب ...