رایانشکده *** Computation Hub

رایانشکده *** Computation Hub

محاسبات ریاضی، حل مسئله های برنامه نویسی و پیاده سازی الگوریتم
رایانشکده *** Computation Hub

رایانشکده *** Computation Hub

محاسبات ریاضی، حل مسئله های برنامه نویسی و پیاده سازی الگوریتم

دانلود برنامه‌ی تبدیل متون فارسی محاوره‌ای به متون رسمی


در سال1396، اینجانب در راستای موضوع پایان‌نامه‌ی خود نسبت به طراحی یک سامانه‌ی تبدیل متن‌های محاوره‌ای به متن‌های رسمی برای زبان فارسی اقدام کردم که نتیجه‌ی آن برنامه‌ای است که لینک دانلود آن در زیر آمده است. امیدوارم که این برنامه برای پژوهشگران و مهندسان کامپیوتری که در این حوزه مشغول به فعالیت‌اند مفید باشد.


دانلود تبدیلگر متون فارسی محاوره‌ای به متون رسمی

 

  

این برنامه را من به زبان سی شارپ نوشته‌ام و به صورت فایل exe درآورده‌ام که بر روی کامپیوترهای با سیستم عامل ویندوز بدون نصب قابل اجرا است. فایلی که دانلود می‌کنید به صورت پوشه‌ی زیپ‌شده‌ای حاوی دو فایل است: یکی فایل اجرایی برنامه و دیگری یک فایل متنی که یک واژه‌نامه است. برای این که برنامه درست کار کند باید فایل متنی حتماً در کنار فایل اجرایی باشد. با کلیک بر روی فایل اجرایی وارد محیط برنامه می‌شوید و می‌توانید فرایند تبدیل را آغاز کنید.

برای استفاده از تبدیلگر متون محاوره‌ای به متون رسمی هم می‌توانید متن خود را مستقیم در جعبه‌ی متن سمت راست تایپ یا کپی کنید و هم  می‌توانید آن را که پیشتر به صورت فایل متنی ساده با فرمت Unicode UTF-8 ذخیره کرده‌اید با فشردن گزینه‌ی «باز کردن متن» یا فشردن هم زمان کلیدهای «کنترل» و «O» در کامپیوتر خود جست‌وجو کرده و آن را در جعبه‌ی متن وارد نمایید. سپس با فشردن گزینه‌ی «انجام برگردان» یا فشردن کلید F5 فرایند تبدیل را انجام دهید. اگر متن ورودی حجیم است، باید چند لحظه منتظر بمانید. نتیجه‌ی برگردان در جعبه‌ی متن سمت چپ پدیدار می‌شود. می‌توانید با فشردن گزینه‌ی مربوط، برگردان رسمی را بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.

نسخه‌ی کنونی نرم‌افزار نخستین نسخه از آن است و در نسخه‌های بعدی با گنجاندن کلمات محاوره‌ای بیشتر در جدول مراجعه مورد استفاده، ویرایش قواعد، درنظر گرفتن استثنائات بیشتر و به کارگیری هم‌زمان روشی آماری دقت فرایند تبدیل افزایش خواهد یافت.


چکیده‌ی پایان‌نامه

منبع:

·         رجب‌پور، محمد (1396). تبدیل قاعده‌مند متن‌های محاوره‌ای به متن‌های رسمی در زبان فارسی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، مرکز زبان‌ها و زبان‌شناسی، دانشگاه صنعتی شریف.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد