رایانشکده *** Computation Hub

رایانشکده *** Computation Hub

محاسبات ریاضی، حل مسئله های برنامه نویسی و پیاده سازی الگوریتم
رایانشکده *** Computation Hub

رایانشکده *** Computation Hub

محاسبات ریاضی، حل مسئله های برنامه نویسی و پیاده سازی الگوریتم

حل مسئله

انسان در زندگی روزمره‌ی خود با مسئله‌های گوناگونی سر و کار دارد و تلاش‌های او برای حل مسئله به پشرفت و ترقی انجامیده است. مسئله می‌تواند ماهیتی ریاضی یا غیرریاضی داشته باشد. برخی از مسئله‌ها ساده‌اند و پیش‌پاافتاده و به راحتی می‌توان آنها را حل کرد؛ اما برخی دیگر پیچیده و غامض هستند و حل آنها ممکن است زمان‌بر باشد. 

ادامه مطلب ...

یافتن ریشه‌های معادله‌ی درجه دو در سی پلاس پلاس

برنامه‌ای به زبان سی پلاس بنویسید که ضرایب و مقدار ثابت یک معادله‌ی درجه دو را از کاربر دریافت کند و ریشه‌های آن معادله را بیابد.

Write a program in C++ which receives the coefficients and the constant of a quadratic equation as input and computes the roots of the equation.

 

ادامه مطلب ...

یافتن معادله‌ی درجه دو برای ریشه‌های داده شده در سی پلاس پلاس

برنامه‌ای به زبان سی پلاس پلاس بنویسید که پیوسته دو عدد را از کاربر دریافت کند و معادله‌ی درجه دویی که آن دو عدد ریشه‌های آن هستند را بیابد. در صورتی که هر دو عدد ورودی صفر باشند، خروج از برنامه رخ می‌دهد.

Write a program in C++ which constantly receives two numbers as input and finds a quadratic equation of which the roots equal the input numbers. If the two input numbers both equal zero, the program is terminated.

 

ادامه مطلب ...

مرتب‌سازی نزولی اعداد در سی پلاس پلاس با الگوریتم حبابی

برنامه‌ای به زبان سی پلاس پلاس بنویسید که چند عدد را از کاربر دریافت و بر اساس الگوریتم حبابی آنها را به طور نزولی (از بزرگ به کوچک) مرتب کند.

Write a program in C++ which receives several numbers from the user and sorts them out in a descending order according to bubble algorithm.

 

ادامه مطلب ...

مرتب‌سازی صعودی اعداد در سی پلاس پلاس با الگوریتم حبابی

برنامه‌ای به زبان سی پلاس پلاس بنویسید که چند عدد را از کاربر دریافت و بر اساس الگوریتم حبابی آنها را به طور صعودی (از کوچک به بزرگ) مرتب کند.

Write a program in C++ which receives several numbers from the user and sorts them out in an ascending order according to bubble algorithm.

 

ادامه مطلب ...